IT Rendszerüzemeltetés
NetSupport szoftverek
Táviroda
ACTUAL Ügyviteli Rendszer
KRONET Internet

GyIK - Gyakran Ismételt Kérdések

Ha kérdése, problémája támad, érdemes végigböngészni a Gyakran Ismételt Kérdéseket, hátha már megválaszoltuk, megoldottuk.

Ha szűkíteni szeretné a témakörök listáját, írja be az alábbi mezőbe a keresendő kifejezést. A kereső nem csak a kérdésekben, hanem az azokra adott válaszokban is keres.

  • Hogyan kell kiszámítani a megvásárolandó licencek számát a különféle NetSupport szoftvereknél?

    A NetSupport licenc szerződése a következőképpen fogalmaz: "Önnek minden munkaállomásra meg kell vásárolnia a licencet, amelyre a szoftvert installálja vagy amelyen használja".

    A NetSupport szoftvereknek ugyanakkor több komponensük is létezik, a NetSupport Managernek a Control és a Client, a NetSupport School-nak a Tutor és a Client, a NetSupport DNA-nak pedig a Server, a Console és a Client komponense is felinstallálható esetenként akár ugyanarra a gépre is.

    A licenc szerződés megfogalmazásából következik, hogy a licenc-számításnál nem az installált szoftver komponensek számát kell figyelembe venni, hanem csak azoknak a gépeknek a számát, amelyekre bármelyik NetSupport szoftver komponenst telepítették, vagy telepíteni szándékoznak. A licenc-ár tehát nem függ attól, hogy melyik komponens van a gépre telepítve, eltérően más szoftver fejlesztők gyakorlatától.

    A NetSupport School a NetSupport Manager oktatási környezetbe átalakított változatának is tekinthető, ezért az NS Manager licencével az NS School is jogszerűen használható - annyi munkaállomásom, ahányra a licenc azt megengedi.

    A NetSupport DNA licence 6 különféle csomagban vásárolható meg, amelyek közül a 3. és a 6. csomag tartalmazza a NetSupport Manager teljes verzióját.

    A DNA Helpdesk árazása fentiektől eltérően történik, mivel az internet alapú, browser-ben futó alkalmazás, és ezáltal nem szükséges a kliens gépekre semmilyen szoftvert telepíteni.

  • Hogyan lehet a NetSupport School Tesztkészítő moduljával megosztani a kidolgozott teszteket?

    Többen jelezték, hogy szeretnének a NetSupport School teszt-készítő moduljával egymással párhuzamosan kérdéseket összeállítani, és később a kidolgozott kérdéseket egymás számára hozzáférhetővé tenni. A szoftver a képek, videók stb... esetében lehetőséget biztosít egy megosztott könyvtár használatára(például az iskolai fájl szerveren), a kérdések és az összeállított tesztek esetében viszont nem. Mi a megoldás?

    A megoldást a Test Designer export/import funkciója biztosítja. Az alábbiakban bemutatjuk az egyik partnerünk megoldását.

    A kérdések összeállításában közreműködő tanárok közül tantárgyanként kiválasztottak egy témafelelőst, aki a feladat koordinálást végzi. Minden közreműködő tanár az általa elkészített kérdéseket a hálózat egy, a témafelelős által meghatározott megosztott mappájába exportálja a {File}{External Data - Export} menüpont segítségével. A témafelelős az elkészített kérdéseket importálja a saját Test Designer adatbázisába, ellenőrzi, és ha kell kijavítja az kollégái munkáját. Az ő számítógépén tehát a tantárgy összes teszt kérdése, tesztje tárolásra kerül.

    Tudni kell, hogy a Test Designer a c:\Program Files\NetSupport School\school.mdb állományban tárolja a tesztkérdések, és a tesztek adatait. A témafelelős ennek ismeretében a school.mdb fájlt időszakonként bemásolja a megosztott mappába, ahonnan a tanárok a saját gépükre másolhatják a közös munkájuk eredményeképpen összeállított teszt anyagot.

    A megosztott mappát, és az egyes fájlokat is jelszóval védik az illetéktelen hozzáférés megakadályozása céljából.

  • Hogyan történik az internet alapú DNA HelpDesk árazása, mivel itt nem feltétel a kliensek számára semmilyen szoftver telepítése?

    A licenc díj a Helpdesk operátorok száma alapján fizetendő.

    Az operátor jogosultsággal azokat a technikai felhasználókat kell ellátni, akik a beérkezett hibaüzeneteket megkapják, és a problémák megoldását végzik, vagy irányítják. Az operátor jogosultságot az Adminisztrátor jogosultsággal rendelkező felhasználó osztja ki. Az alapár 3 operátorra vonatkozik, és ehhez igény szerint egyesével további operátor licencek vásárolhatók.

  • Megoldható-e valamelyik szoftver segítségével egy távoli számítógép vezérlése szélessávú interneten keresztül (nem helyi hálózaton belül, nem bérel...

    A NetSupport Manager rendszernek egyik tulajdonsága, hogy egy akár tűzfal mögött működő gépet is vezérelni lehet a hálózaton kívülről - vagy fordítva - biztonságosan a NetSupport Gateway (Átjáró) szoftver telepítésével. Az átjáró szükségtelenné teszi a NAT-ot (Network Adress Translation) használó tűzfalak beállításainak módosítását.

    A kommunikáció biztonságát a felhasználó által megadott min. 8 karakter hosszú átjáró kulcs biztosítja, minden adat ezzel kódolva közlekedik a vezérlő, a kliens és az átjáró között. A vezérlő program csak azokkal a kliensekkel tud kapcsolatot teremteni, amelyeknek átjáró kulcsa a sajátjával azonos.

    Ezen a hivatkozáson egy részletes leírás található a NetSupport távoli elérési lehetőségeiről és az átjáró installálásáról.

  • Miben tér el a NetSupport DNA csomagjaiban megvásárolható olcsóbb DNA távirányítás a NSM távirányítástól?

    A NetSupport DNA 2. és 5. csomagjai a "csökkentett funkcionalitású" DNA távirányítást tartalmazzák, amely szintén a NetSupport Manager-en alapul, önálló termékként azonban nem vásárolható meg.

    A DNA távirányítás minden olyan funkciót tartalmaz, amelyek a távoli munkaállomások irányításához szükségesek, közöttük a távoli gép képernyőjének, egerének ill. billentyűzetének megfigyelése (Watch), irányítása (Control) vagy megosztva kezelése (Share) a távoli gép operációs rendszerétől és hálózati protokolljától függetlenül.

    Az alábbiakban felsoroljuk azokat a funkciókat, amelyek a DNA távirányítással nem valósíthatók meg:

    • Hardver és szoftver leltár
    • Alkalmazás, folyamat és szerviz figyelés
    • Fájl álvitel és elosztás
    • Bemutatás
    • Kötegelt feldolgozás és időzítés
    • Átjáró
    • Replay fájlok rögzítése és visszajátszása a cliens gépén
    • Linux Cliens támogatás
    • CE/Pocket PC támogatás
  • Miért éppen a NetSupport távvezérlési és távoli telepítési megoldásait válasszam? Miben nyújt többet a NetSupport, mint a konkurensek?

    A NetSupport szoftverek teljesebb szolgáltatás - csomagot nyújtanak, mint a különféle konkurens - beleértve Microsoft - megoldások. A NetSupport több, mint 15 éve foglalkozik távirányítási megoldások fejlesztésével. Jól kimutatható, hogy több konkurens éppen a NetSupport termékekből merített ötleteket a szoftvere továbbfejlesztéséhez. Elképzelhető persze, hogy egy-egy funkció itt még hiányzik, ami más szoftverben már elérhető, de ezek várhatóan meg fognak jelenni a következő NetSupport verziókban.

    A NetSupport ezért kialakított egy Karbantartás szolgáltatást, amelynek keretében szoftver követés- és támogatás szolgáltatást nyújt a szoftverek vásárlója számára a beszerzési ár 20%-áért évente, a vásárló ez alatt az idő alatt minden új verziót megkap és kérdéseire a szoftver fejlesztői adnak garantáltan helytálló választ. Lényeges eleme a szolgáltatásnak, hogy a kiegészítő licencek árát az összes licenc mennyiségétől függő kedvezményes áron vásárolhatja meg.